28 Ekim 2022 Cuma

Monte Carlo Balesi Kostüm Tasarımcısı/Philippe Guillotel

Philippe Guillotel Monte Carlo Balesi Kostüm Tasarımcısı "Kostümleri çizdiğim anda var oluyorlar aslında, sonrasında benden çıkıyorlar ve adeta onları koreografa ve yönetmeme göstermemi istiyorlar. Dansçıların daha çok hayvan gibi gözükebilmeleri için ellerinin mümkün olduğunca az görünmesi gerekiyordu."
Yeni bir gösterinin kostümlerini nasıl hazırlıyorsunuz? Özel bir bale için daha önce neler yapıldığını araştırmakla işe başlıyorum. Hikayesini okuyorum ve farklı boyutlarını araştırmıyorum. Farklı karakterlerle kendi bakış açımı katarak küçük çizimlerle sayfaları dolduruyorum. Başlangıçta yaptıklarım hiç hoşuma gitmiyor, ama daha sonra kafamdaki dünya şekillenmeye başlıyor ve farklı karakterler kabuğundan çıkarak hayat buluyor. Onları çizdiğim anda var oluyorlar aslında, sonrasında benden çıkıyorlar ve adeta onları koreografa ve yönetmeme göstermemi istiyorlar. Böylece bir karakter doğuyor. Çalışmaya başlamadan önceki hazırlık sürecinizden bahsedebilir misiniz? İşe araştıracağım alanları belirlemekle başlıyorum. Örneğin bu bale için işe avcıların farklı dönemlerde nasıl giyindiğini araştırarak başladım. Farklı türde kuşları ve onların tüylerini derin bir şekilde inceleyerek devam ettim. “Göl” balesinin kostümlerini hazırlarken nelerden ilham aldınız? Aklıma en çok takılan şey, klasik balenin en ikonik kostümü olan düz tütünün bu baleyle mükemmelliğe ulaşmış olması oldu. Bu yüzden bunu dikkate almam çok önemliydi. Tabii ki klasik tütüye kendi modern yaklaşımımı kattım. Yönetmen de kendi düşüncelerini benimle paylaşarak yaratım sürecinin şekillenmesine yardım etti. Dansçıların daha çok hayvan gibi gözükebilmeleri için ellerinin mümkün olduğunca az görünmesi gerektiğini söyledi. Bu da gerçekten daha vahşi bir ortam hissi verebilmeye yardım etti.
Son gösterinizde kostümleri hazırlarken en çok hangi malzemeleri kullandınız? Malzeme olarak aşırı hiçbir şey kullanmadım. Öncelik dansçıların kendilerini rahat hissetmesiydi. Lycra, tül, file ve şifon ile çalıştım. Sonra onları işlemlerden geçirdik. Boyadık, pile verdik, baskılar yaptık… Düşmanların daha rahatsız edici gözükmeleri için tüylerinde bronz gerçek yavru horoz tüylerini tercih ettim. Kuğular için ise stüdyoda yapılmış yapay tül tüyleri kullandım. Hafif ve sağlam olmaları gerekiyordu. Bolca ve farklı tonlarda seçtim. Dans kostümleri yaratmanın sırları neler? Kuğu Gölü Balesi gibi özel bir balenin kostümlerini hazırlamak ne kadar sürüyor? İşin sırrı dansçıların, kıyafetlerini sanki kendileri seçmişçesine hem güzel hem rahat hissetmelerinde. Tabii ki provalar ve tadilatlar uzun sürüyor. Koreograf ve yönetmenle yaptığım ilk toplantıdan sonra bu balenin kostümlerini hazırlamam bir yıl sürdü.
Günlük hayatınızda en beğendiğiniz tasarımcılar hangileri? Jean-Paul Gaultier, Jean-Paul Goude, Apple'in tasarımcısı, Alexander McQueen ve daha birçok isim… Kostüm tasarımcısı olarak çalışmaya nasıl başladınız? Küçük bir çocukken bile kostümler beni heyecanlandırırdı. Tam olarak hatırlayamasam da sanırım altı ya da yedi yaşındaydım. Kıyafetler ve kostümler hakkında her şeyi öğrenmek istiyordum. Nasıl tasarlarım ve nasıl gerçeğe dönüştürürüm diye kafa yorardım. Ve sonra dans resmin içine girdi. Kostüm başlı başına harika bir şey, ama hareket eden bir kostüm sihirli! İşe Club Med’in şovlarıyla başladım, daha sonra 1980’lerde modern dans kostümleri yaptım. Daha sonra Philippe Decouflé ile tanıştım ve birlikte kariyerlerimizde ilerledik. Aynı şekilde Jean-Christophe Maillot ile de. Monte Carlo Balesi ile hikayeniz ne zaman başladı? Jean-Christophe Maillot, Uyuyan Güzel’de onunla çalışmamı teklif etti. O dönemde danstan uzaklaşıyordum. Alain Chabat ile Asterix kitaplarından uyarlanan Mission Cleopatra filmi için çalışmayı yeni bitirmiştim. 11 Eylül 2001’de Monaco’ya geldiğimde çok coşkulu değildim aslında. Fazla ‘klasik’ olacağını düşünmüştüm, ama Jean-Christophe Maillot ile birlikte çalışmaya başladığımızda ve benimle aklındakileri paylaştığında balenin büyüsüne kapıldım. Tasarladığınız en unutulmaz kostüm hangisiydi?
Belle için hazırladığım kostüm… Bazıları 2.5 metrelik şeffaf bir balonun kostüm olmadığını düşünebilir, ama bana göre öyle. Kimin için kostüm tasarlamak isterdiniz? Prens Albert için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder